چگونه لوسترهای برنزی را تمیز کنیم ؟ همه چیز در مورد نگهداری صحیح لوستر

چگونه لوسترهای برنزی را تمیز کنیم ؟ همه چیز در مورد نگهداری صحیح لوستر

تمیز کردن و نظافت لوستر برنزی یکی از نکاتی است که همیشه برای بسیاری  از مصرف کنندگان لوستر اهمیت داشته است . کثیف و کدر بودن لوستر با توجه به موقعیت قرار گیری آن بر روی سقف و ماهیت کاربرد آن یعنی تامین نور محیط ، بیشتر از هر وسیله دیگری در منزل در دید خواهد بود . همواره این سوال مطرح است که چگونه لوسترمان را تمیز کنیم که جلوه و زیبایی اولیه لوستر برنزی حفظ شود . و همیشه این سوالات در ذهن مصرف‌کننده شکل می‌گیرد :

-آیا باید از مواد شوینده خاصی استفاده کنیم ؟

-آیا باید از مواد شیمیایی و جلا دهنده ها استفاده کنیم؟

-آیا وسیله خاصی برای این کار نیاز است ؟

-کریستال ها و لاله های لوستر را چگونه تمیز کینم؟

و….

برای یافتن پاسخ این سوال ها و همچنین سوال های مشابه لطفا با ما همراه شوید .

بر روی سطوح لوستر برنزی و همچنین سایر وسایل برنزی برای ایجاد جلوه و نمای زیباتر و ایجاد سایه-روشن از روش سیاه قلم استفاده می شود . از آنجایی که سیاه قلم با استفاده از رنگ انجام می‌شود برای پایداری بیشتر سیاه قلم کاری ،لاک بی رنگ و براقی بر روی قطعات برنزی زده می شود که باعث دوام پرداخت کاری انجام شده و همچنین براق ماندن لوستر می شود .

استفاده از مواد شوینده شیمیایی از قبیل مایع ظرفشویی ،شیشه پاکن ها ،تمیزکننده های شیمیایی و….. و همچنین مواد جلا دهنده  و حلال های قوی مثل تینر ،الکل ،استون و… و نیز استفاده از پارچه های زبر و الیاف سایشی مانند اسکاچ و سیم ظرف شویی و… باعث از بین رفتن لاک بی رنگ گفته  شده می شود و در نهایت منجر به از بین رفتن سیاه قلم شده و در نتیجه  سطوح لوستر کدر و مات خواهد شد ، بنابر این به هیچ عنوان نباید از موارد گفته شده استفاده کنیم .

استفاده از شوینده های شیمیایی ممنوع!

راهکار درست چیست؟

اولین پیشنهاد ما وسیله ایی است که در بزرگترین کارخانه خودروسازی فوق پیشرفته جهان ،یعنی شرکت فورد از آن استفاده می شود . برای مطالعه بیشتر این موضوع جالب میتوانید به ترجمه گزارش بی بی سی از کارخانه فوق پیشرفته فورد مراجعه کنید .

استفاده از پر شترمرغ در کارخانه فوق پیشرفته فورد!

پس برای گردگیری و زدودن گرد و غبار از سطوح برنزی بهترین گزینه ،پر شتر مرغ است .

 

پرهای این حیوان بامزه دارای خاصیت الکترواستاتیک می باشد و این خاصیت باعث ممانعت از ایجاد الکتریسته ساکن در قطعات لوسترهای برنزی می شود ، نحوه عملکرد آن به گونه ایی است که از چسبیدن کوچکترین ذرات گرد و غبار بر روی لوستر جلوگیری می کند .

گردگیر پر شترمرغ

اما گاهی اوقات ممکن است علاوه بر گرد و غبار چربی و دوده بر روی سطوح لوستر نشسته باشد که در این صورت پر شتر مرغ دیگر کارساز نخواهد بود و پیشنهاد ما در این مواقع استفاده از دستمال نمناک و نرم می باشد و بهتر این است که از دستمال های نانو برای اینکار استفاده شود. این نوع دستمال ها قدرت تمیز کردن بیشتری داشته و کرک و الیافت از خود بر روی سطوح باقی نمی گذارند. به عنوان مثال دستمالی با برند ناژه در بازار وجود دارد که در کشور عزیز خودمان تولید می شود و قیمت و کیفیت مناسبی دارد و تقریبا همه جا یافت می شود .

دستمال نانو فایبر ناژه

همچنین این دستمال بهترین گزینه برای تمیز کردن کریستال ها و لاله های لوستر می باشد و بهتر از هر وسیله ایی اینکار را انجام می دهد. البته در خصوص کریستال و لاله مانعی برای شستشو وجود ندارد که از دید ما نیازی به اینکار نیست و استفاده از دستمال نانو نتیجه بهتری دارد و با  اینکار (کاهش مصرف آب و عدم استفاده ازمواد شوینده شیمیایی ) می توانیم به طبیعت و محیط زیست کمک نماییم.

 جهت بازدید از محصولات صنایع لوستر و روشنایی تودیسو به صفحه فروشگاه مراجعه فرمایید.

کلید واژه : نظافت لوستر برنزی ، گردگیری لوستر ، براق کردن لوستر ، جلا  دادن لوستر ، تولیدی لوستر ، لوستر برنزی ، تمیز کردن لوستر ، قیمت لوستر ، عکس لوستر ، تصویر لوستر

منبع : وبسایت صنایع لوستر مینیاتور


Visit Us On Instagram